KROKİ ÇİZİYORUZ (HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
KONU:OKULUMUZUN KUŞBAKIŞI GÖRÜNÜŞÜ
KAZANIM:A.3.10. OKULUNUN VE SINIFININ KROKİSİNİ ÇİZER
DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRİLME:TÜRKÇE DERSİ GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU ÖĞRENME ALANI :GÖRSEL OKUMA (KAZANIM 3)HARİTA VE KROKİ OKUR.
MATEMATİK ''ÜÇGEN,KARE,DİKDÖRTGEN VE ÇEMBER ALT ÖĞRENME ALANI (KAZANIM2):CETVEL VE GÖNYE KULLANARAK KARE,DİKDÖRTGEN VE ÜÇGENİ ÇİZER.
KAVRAM:KROKİ
ARAÇ GEREÇ:RENKLİ KARTONLAR,MAKAS,YAPIŞTIRICI,KİBRİT KUTULARI,İLAÇ KUTULARI,ÖĞRENCİLERE AİT FOTOĞRAFLAR.
MERAK UYANDIRMA:Öğrencilerden kuşların nasıl hareket ettiklerini göstermeleri istendi.Sınıftan çıkarak okulun etrafını kuşlar gibi kanat çırparak dolaşıp tekrar sınıfa dönmeleri istendi.
İLGİYİ ODAKLAMA:300 METREDEN TÜRKİYE fotğrafları projeksiyondan yansıtıldı.
Oyun ve fotoğraflarla ilgili olarak nasıl bir bağ kurdukları soruldu.
Çeşitli cevaplar arasında KUŞBAKIŞI cevabı geldi.
ÖĞRENME DENEYİMİ:Kroki kavramı üzerinde konuşuldu.
Önceden hazırlanan okul maketi gösterildi.
Evden getirdikleri karton,kibrit kutusu,yapıştırıcı,ilaç kutuları gibi malzemeleri çıkarmaları ve sınıfımızın maketini yapmaları istendi.Herkes oturduğu sıraya kendi fotoğrafını yapıştırdı.
Hazırlanan maketlere kuşbakışı baktık.
Yukarıdan bakıldığında ne gördükleri üzerinde konuşuldu.
Öğrencilerden cetvel takımlarını çıkarmaları istendi. A4 kağıtları dağıtıldı.Okulumuzun ve sınıfımızın krokisini çizmeleri söylendi.
Çizimlerini yaparken ölçü kullanıp kullanmadıkları soruldu.Ölçmeden yaptık cevapları alındı.
Krokinin tanımını kendilerinin çıkarmaları sağlandı.
''Kroki bir yerin kuşbakışı görünüşünün ölçüsüz çizimidir.''
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Görsel sunu yapıldı.
Bu derste ne öğrendik?Neyi farkettik ? sorularının cevapları alındı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...